söndag 18 mars 2018

Nu finns den


Så nu finns den. Boken.
"Himlen måste sakna en ängel" finns att köpa i bokhandlar, på nätet, som ljudbok och som e-bok. Och det känns som att jag släpper iväg en liten bäbis ut i världen.
Jag är så oerhört tacksam över möjligheten att berätta. Tacksam för att Håkan på Norstedts läste manuset och förstod varför boken behövde ta form. Tacksam för att redaktörerna John och Elin hjälpt mig förädla berättelsen och för att kära Sara berett väg för boken genom media.

Det är förunderligt. Jag önskar inget hellre än att jag fått debutera som författare med en helt annan historia. Jag firar såklart inte ödet som ledde oss hit utan de mirakel som följde.
Och jag hoppas som sagt att berättelsen kan hjälpa andra. Det är därför jag delar den.

Mest av allt gläds jag åt hur stor skillnad det är för Leo att prata om och relatera till olyckan och vårt liv nu jämfört med för något år sen.
Han är glad, lugn, Engagerar sig i intervjuer och diskussioner om vad som hänt och meddelar att han accepterat det som hänt och lever sitt liv ändå.
Jag gråter av tacksamhet. Över Leo. Över livet.
Över kommentarer och hälsningar som människor skickar efter att sett vår medverkan i media eller efter att ha läst boken.
Gråter av lättnad, ödmjukhet och tacksamhet.
Tack.
Innerligt tack.


1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för att du skrivit den starkaste bok jag läst. Om sorgen och glädjen.Om att sorgen måste finnas,för att kärleken finns. För att vi alla är människor som lever våra liv i kärlek,och i sorg.